3 motive ca să-ți faci și tu un blog culinar
Ca și blogger ”full time” petrec foarte mult timp lucrând la articole sau rețete pe care să le public pe blogurile mele dar și pentru a mă promova pe rețetele sociale. Anul acesta am observat că numărul celor care gătesc și publica conținut pe rețetele sociale a crescut foarte mult.
Cumva era de așteptat. Creșterea acestui număr de persoane preocupate de gătit este efectul măsurilor luate pentru a combate pandemia generată de virusul SARS – COV 2. După cum știm cu toții, afacerile din turism și HORECA au avut cel mai mult de suferit anul acesta, lumea fiind nevoită a se adapta și a găti acasă.
În felul acesta mulți au descoperit sau redescoperit pasiunea pentru gătit și nu doar atât. Adică nu au lăsat pasiunea aceasta să rămână necunoscută ci au dorit să arate întregii lumi propriile lor creații culinare mai ales acum că există atâtea mijloace prin care poț face asta. A crescut foarte mult interesul fată de canalele de comunicare online cum sunt Facebook, Instagram și Youtube. Mai puțin față de blogging. Cumva de înțeles, zic eu.
Un site/blog presupune să ai ceva inclinație spre scris plus anumite cunoștințe tehnice pentru a-l administra. Evident că mai ai nevoie și de un buget disponibil pentru a pune proiectul în practică dar și de ceva cunoștințe tehnice. Pentru a începe să publici conținut pe un blog/site trebuie să-ți cumperi mai întâi un domeniu și apoi o găzduire web de calitate.
Din păcate, știm cu toții, tendința tinerei generații este nu spre a scrie sau citi ci spre a urmări conținut video. Nimic greșit aici. Perfect de înțeles. Drept dovadă și faptul că nu am rămas ancorată în trecut și am înțeles importanța conținutului video este și faptul că anul acesta m-am ocupat și eu mai mult de canalul de Youtube al blogului și am publicat săptămânal rețete noi acolo.
Poate o să vă întrebați, bun, dar de ce mai avem nevoie de un blog/site dacă asta presupune să-ți bați capul cu niște chestii tehnice și nu pare ca varianta scrisă ar fi în trend. Ei bine, am să vă dau în continuare 3 motive ca să luați și această variantă în calcul atunci când doriți să vă faceți cunoscută pasiunea.
1. O să încep prin a scoate în evidență diferența dintre un blog/site și un canal Social Media. Dacă îți faci un site e ca și cum ți-ai cumpăra o casă. E căsuța ta virtuală, tu ești proprietar acolo. Faci ce vrei și când vrei și cum vrei și pentru cât timp vrei. Nu te dă nimeni afară din casă, nu îți poate nimeni închide siteul. Exclud situațiile extreme. Ele există ca și în viața reală, de altfel.
Însă, dacă optezi pentru a publica conținut pe rețelele de socializare cum ar fi Instagram, Facebook și chiar Youtube, ești în poziția unui chiriaș care oricând poate fi dat afară. Știu că e mai simplu de publicat conținut așa, că e mai ieftin, nu trebuie investiție în asta dar nu ești ”la casa ta”. Ce ai publicat acolo azi, poate să dispară pur și simplu dintr-o eroare, nu neapărat cu intenție voită. Cunosc zeci de cazuri de persoane care și-au pierdut conturile cu tot ce aveau pe ele și au fost nevoite să o ia de la capat.
2. Dacă ai doar un cont pe un canal de Social Media te vei putea face cunoscut mai mult acolo, în acel mediu și persoanelor care au cont pe acea rețea de socializare. În schimb, dacă ai un site/blog, atunci Google sau oricare alt motor de căutare îți va indexa articolele/rețetele și vei putea să te faci cunoscut unui număr mult mai mare de persoane. Cu doar un singur click rețeta ta va putea fi găsită de către cei care o caută, din orice colț al lumii ar fi.
3. Dacă ai un blog culinar poți face din pasiunea ta o afacere virtuală care să-ți aducă un venit în plus față de salar. Îi poți ”atașa” un magazin online în care să și vinzi diferite produse care să-ți aducă venit. Din motive de siguranță comenzile online au luat mare avânt în ultimul an, foarte multă lume preferând să facă o comandă online decât să se deplaseze la un magazin fizic. De ce nu ai profita și tu de asta?
Iată doar 3 motive ca să-ți faci și un un blog culinar anul acesta sau cel care vine. Aceste sfaturi sunt valabile și pentru cei care au alte pasiuni și vor să înceapă să publice pe un blog/site din alt domeniu, nu doar cel culinar. Tu ce părere ai? Ce prefer? Site, cont pe Instagram, Facebook sau videope canalul de Youtube?
Eva Anca says
Un articol foarte bun si 3 motive excelente pentru a-ti face propriul blog culinar.
Claudia Vasilache says
Multumesc :) Ma bucur ca te-am convins :)